Dates That Made History
Patrick Boucheron revisits important dates of history. The revelation of Pompeii in 1748, destroyed in 79 CE, marks the beginning of archaeological history and the construction of a collective imagination of the ancient word. Are we wrong to view the conserved city as the ideal Roman settlement?