Madame Jacques on La Croisette
A group of elderly Ashkenazi Jews meet every afternoon in the spring weather on the seafront in Cannes. They go for a stroll, sit and read and chat amongst themselves in Yiddish and French. Widower Maurice is fed up with the monotony of his existence: he waits impatiently for the arrival of Madame Jacques, who is also a widow...