Seara dedicată concertelor pentru pian începe la Wiener Konzerthaus, unde Yulianna Avdeeva interpretează Concertul pentru pian nr. 1 în re minor al lui Johannes Brahms, alături de Orchestra Simfonică din Viena, dirijată de Petr Popelka. Lucrarea marchează un moment cheie între forma clasică și expresivitatea romantică.
Urmează Concertul pentru pian în La minor al lui Edvard Grieg, interpretat de Nobuyuki Tsujii și Orchestre de Paris sub bagheta lui Klaus Mäkelä, la Philharmonie de Paris, combinând culorile tonale nordice cu strălucirea virtuozității.
În continuare, Konserthuset Stockholm prezintă Concertul pentru pian nr. 3 în do minor al lui Ludwig van Beethoven, cu Eric Lu și Kungliga Filharmonikerna sub bagheta lui Ryan Bancroft – o lucrare de tranziție pentru celebrul compozitor.
Concertul pentru pian pentru mâna stângă în Re major al lui Maurice Ravel, cu Anna Vinnitskaya și Orchestre philharmonique de Strasbourg sub bagheta lui Aziz Shokhakimov, va fi difuzat apoi din Strasbourg, înainte ca concertul în aer liber de la Valencia să încheie prima parte: Mao Fujita interpretează Concertul pentru pian nr. 21 în Do major al lui Mozart, alături de Orquesta de Valencia, sub bagheta lui Alexander Liebreich.
În a doua parte a concertului, europiano duce publicul în locuri europene și mai impresionante – de la scene istorice în aer liber la săli de concert cu o bogată tradiție.
Urmează un alt concert în aer liber din Lisabona, la Torre de Belém, cu Concertul pentru pian nr. 1 în si bemol minor al lui Ceaikovski, interpretat de Bruce Liu alături de Orquestra Gulbenkian, sub bagheta lui Hannu Lintu.
Ziua se încheie la Kiev cu Concertul slav pentru pian și orchestră de Borys Lyatoshynsky, o figură centrală a muzicii ucrainene din secolul al XX-lea. Orchestra Simfonică Națională a Ucrainei și membrii Kyiv Camerata sunt dirijați de dirijoarea ucraineano-canadiană Keri-Lynn Wilson, avându-l ca solist pe tânărul pianist ucrainean Maksym Shadko.