Wagner, Saint-Saëns i Debussy
To koncert, w którym niemiecki i francuski romantyzm spotykają się w dialogu pełnym kontrastów, ale i zaskakujących pokrewieństw. Muzyka Wagnera prowadzi w głąb — ku metafizycznej ciszy i intensywnej ekstazie. Towarzyszą jej dwa francuskie dzieła o odmiennej, zmysłowej sile wyrazu: wirtuozowski koncert wiolonczelowy Saint-Saënsa oraz impresjonistyczna wizja natury w muzyce Debussy’ego.