Walka o metale ziem rzadkich13 min
Niezbędne do produkcji energii odnawialnej oraz nowoczesnych ekranów, metale ziem rzadkich stały się surowcami o kluczowym znaczeniu strategicznym. Chiny dysponują niemal połową światowych rezerw tych surowców, wyprzedzając pod tym względem Brazylię, Indie, Australię, Rosję, Wietnam, Stany Zjednoczone i Birmę. Co więcej, oprócz samych zasobów, Chiny zadbały także o kontrolę nad całym łańcuchem produkcji metali ziem rzadkich.