Prawo do aborcji pozostaje nielegalne w Niemczech na mocy 150-letniego prawa. Aborcja do 12 tygodnia ciąży nie jest łamaniem prawa, jednak kobiety, które chcą jej dokonać, muszą najpierw przejść obowiązkową rozmowę kwalifikacyjną. Około dwudziestu stowarzyszeń wzywa rząd niemiecki do całkowitej depenalizacji aborcji.