Choć na Zachodnim Brzegu nie brakuje wody pitnej, to jest ona dystrybuowana nierówno. Zdecydowaną większość zagarniają nielegalni izraelscy osadnicy. Chronieni przez wojsko i policję pozbawiają dostępu do wody palestyńskim rolnikom i mieszkańcom, właścicielom tej ziemi. W Ukrainie rosyjscy najeźdźcy wywołują katastrofy ekologiczne, zatruwają źródła i blokują dostęp wody do obleganych miast. W Uzbekistanie na dnie wyschniętego Jeziora Aralskiego odbywa się festiwal techno, a mieszkańcy marzą o powrocie wody.