Zobacz Mordercy są wśród nas
Rok 1942. Młody włoski oficer służący na froncie greckim dostaje rozkaz eskortowania 12 Greczynek. W zamian za racje żywnościowe, kobiety mają pracować w domach publicznych dla włoskich żołnierzy walczących w Albanii. Podróż przez ogarnięte wojną tereny ujawnia bestialstwo uczestniczących w niej ludzi i to, jak szybko odchodzi się od fundamentalnych wartości. Film Valerio Zurliniego z 1964 r.