Ulica ubogich kochanków
Początek lat 20.XX w. Narastająca faszyzacja Włoch odciska coraz większe piętno na życiu mieszkańców ubogiej florenckiej uliczki via del Corno. Podobnie jak cały kraj, zaczynają się oni dzielić na stronników i przeciwników nowej ideologii oraz na tych, którzy dostosowują się do otaczającej ich rzeczywistości. Film Carlo Lizzaniego z 1954 r., z pierwszą dużą rolą Marcello Mastroianniniego.