The Camp Followers
In 1942, a young Italian officer must transport Greek women – forced into sex work to survive – to military brothels in Albania. As they cross war-torn landscapes, Valerio Zurlini explores fascism's cruelty and the plight of women, with an international cast including Marie Laforêt and Anna Karina in this feminist film.