Ateny: historie uchodźcówOutsourcing migracyjny?
Odsyłanie osób ubiegających się o azyl do państw trzecich, gdzie ich wnioski byłyby rozpatrywane – pomysł ten spodobał się Wielkiej Brytanii i Włochom, które podpisały w tej sprawie umowy odpowiednio z Rwandą i Albanią. Ustalenia te były wielokrotnie blokowane przez sądy krajowe i europejskie, ale wzbudziły one zainteresowanie wielu państw członkowskich Unii Europejskiej, które chcą ograniczyć nielegalną imigrację. Jakie problemy w kontekście praw człowieka stwarzają te umowy? Czy rzeczywiście są skuteczne? Sprawdźmy.