Podróż na Zachód23 min
W II połowie XIX wieku artyści z Imperium Osmańskiego i Egiptu wyruszają na nauki do Europy. Przede wszystkim do Paryża, światowej stolicy sztuki. Tam odkrywają, że Europa jest zapatrzona w siebie i przekonana o własnej wyższości. W nowoczesności, Oświeceniu i uprzemysłowieniu artyści ze Stambułu i Kairu widzą przewagę Paryża i Berlina. Postanawiają dostosować je do lokalnych warunków. Nowoczesność zyskuje inne oblicze.