Prace nad amerykańską bombą atomową w Los Alamos odbywały się w ścisłej tajemnicy. Mimo to projekt „Manhattan” był inwigilowany przez szpiegów obu stron. FBI obserwowało kierownika operacji, Roberta Oppenheimera, już od jego czasu jako profesora w Berkeley i kontynuowało inwigilację w Los Alamos, a także w kolejnych latach, gdy ten opowiadał się za międzynarodową kontrolą broni jądrowej. Podczas przesłuchań przed Komisją Energii Atomowej, które zakończyły się odebraniem mu dostępu do tajemnic atomowych, FBI dostarczyło prokuraturze ponad 7000 stron protokołów z podsłuchów – a ponadto przez cały czas trwania procedury podsłuchiwano telefon jego prawników.