Czy etyczna czekolada jest możliwa?30 min
Trudno wyobrazić sobie świat bez czekolady. Producenci muszą jednak stawić czoła wielu wyzwaniom, od globalnego ocieplenia po nielegalne górnictwo, nie wspominając o szkodnikach, czy nadmiernej eksploatacji środowiska. Na handlu kakaowcem zarabiają przede wszystkim pośrednicy z Europy i Ameryki, a wytwórcy ziarna otrzymują niewielki procent zysków z tego ogromnego rynku. Na szczęście w Ghanie i Niemczech testowane są innowacje, które mają ocalić czekoladę i uczynić ją bardziej sprawiedliwą i zrównoważoną.