Włoskie obywatelstwoNa rewersie mapy
Nowa Kaledonia jest podzielona: część osób zamieszkujących wyspę chce pozostać francuskim terytorium, część marzy o niepodległości. Separatyści sprzeciwiają się reformie wyborczej, która ograniczałaby prawa rdzennych mieszkańców – Kanaków. Ale to nie jedyne źródło antagonizmów.