Ekstremalna pogoda
Zmiany klimatu zwiększają nieprzewidywalność pogody. Zwiększa się częstotliwość ulewnych deszczy, niszczycielskich gradobić czy potężnych burz. Zjawiska kojarzone z innymi strefami klimatycznymi, jak trąby powietrzne pojawiają się na umiarkowanych szerokościach. Wystarczy kilka minut gradobicia, by zniszczyć zbiory lub kilka godzin deszczu, by rzeka wystąpiła z brzegów. Jakie są przyczyny tych zjawisk i co możemy zrobić, żeby je lepiej przewidywać?