"Juliusz Cezar" Georga Friedricha Händla
Walka o władzę, miłość i zdrada: to najważniejsze elementy, na których opiera się "Juliusz Cezar" Georga Friedricha Händla. Na podstawie niezwykle bogatego libretta Nicoli Francesca Hayma najbardziej angielski z niemieckich kompozytorów stworzył pełne rozmachu dzieło, w którym przeplatają się namiętność i polityka. W utworze ściera się wiele historycznych i mitologicznych postaci. Mimo zabiegów Ptolemeusza nic nie powstrzyma miłości Juliusza Cezara i Kleopatry, ani też wstąpienia Kleopatry na tron Egiptu.