Z życia na ekran
Mediolan, 1969 r. Podczas nielegalnego przesłuchania na policji ginie Giuseppe "Pino" Pinelli - pracownik kolei i anarchista. Jego śmierć, o którą wielu ludzi oskarżyło funkcjonariuszy policji, zainspirowała laureata Nagrody Nobla Dario Fo do napisania słynnej (i wielokrotnie ekranizowanej) sztuki “Przypadkowa śmierć anarchisty”.