Poza prowokacją i marketingiem Lady Gaga pozostaje wyjątkową postacią światowego popu. Piosenkarka zawsze odmawiała dopasowania się do wzorca "cywilizowanej Ameryki", biorąc swoją dziwaczność za znak rozpoznawczy.