Wielkie mity - Iliada (2/10)
Dwóch królów nie chce dołączyć do armii Agamemnona. Odyseusza prześladuje wizja, że jeśli opuści Itakę wróci do niej dopiero po 20 latach. Achilles, nieufny królowi królów, od wieszczki dowiaduje się, że zginie na wojnie jako bohater, ale jeśli zostanie w domu, umrze wiekowy, lecz zapomniany.