Grecja: migranci w impasie8 min
W 2015 roku Europa stanęła przed problemem masowego napływu migrantów. Są to w większości Syryjczycy uciekający przed wojną przez Turcję. Aby zahamować to zjawisko, Unia Europejska podpisała porozumienie z Ankarą, w ramach którego imigranci docierający do Grecji mogą być z powrotem odsyłani do Turcji, uważanej za państwo bezpieczne pomimo licznych konfliktów.