Niech bestia zdycha
Thriller psychologiczny, jeden z najbardziej znanych filmów współtwórcy francuskiej nowej fali, Claude’a Chabrola. Charles Thénier jest wziętym pisarzem. Kiedy jego 9-letni syn ginie potrącony przez pędzący samochód, a policja nie znajduje winnego, postanawia wziąć sprawy w swoje ręce. Zrozpaczony, poprzysięga zemstę na bezdusznym kierowcy.