Culture
Europe’s great cinemas are magical places where the glamour of cinema meets beautiful architecture: From the Grand Rex in Paris to Budapest’s Urania National Film Theatre, this series explores the mythic temples of the silver screen.
A magical palace in the centre of Amsterdam, the Royal Theatre Tuschinski is a unique building and Dutch institution.
Built in 1896 as a variety theatre, the Uránia National Film Theatre remains an architectural landmark of Budapest to this day.