With almost 12,000 beekeepers, apiculture is a way of life for Slovenians and protecting bees is a national campaign.
As in many European countries, Belgium's boar population has risen dramatically in recent decades causing havoc for commuters and for farmers.
Since the closure of an outdoor waterpark on the French Riviera, two Orcas, Wikie and Keijo, have been stranded.
In Europe’s driest country, water consumption is rising while water levels are decreasing. What can be done?
The Sado Delta, south of Lisbon, has been transformed from a polluted area to a regenerated biodiverse habitat.
On board the FS Meteor a team of German researchers spend five weeks at sea studying the unknown depths of the Atllantic Ocean.
Why have orcas started interacting with boats on the strait of Gibraltar? Attacks or playful contact?