American Trip (10/10)
One year on from Donald Trump’s inauguration ARTE takes an American trip from North to South, visiting everyday Americans in out of the way places; from fishermen in Alaska to the muslim community of El Paso, Texas.
Donald Trump promised to build a wall on the Mexican border. Farmer Jim Chilton has wanted this for years.
Jack Bergeson is 17 years old and standing for election as the next democratic governor of Kansas.
In 2007 a tornado almost completely destroyed the Republican town of Greensburg. They decided to rebuild green.
In the mid-west state of South Dakota the teenage suicide rate is so high they call it an epidemic.
Most Alaskans support Donald Trump’s plan to increase oil and gas production in areas of the Arctic currently protected.