The Barockers (1/3)
Whilst male composers such as Monteverdi and Vivaldi were celebrated, women composers struggled for recognition or even the right to play an instrument at all. However, their music was revolutionary: they wrote operas, sonatas and cantatas full of passion and innovation. Maddalena Casulana, Casulana, Barbara Strozzi, Isabella Leonarda.