Re: Italian Abortion Rights in Danger
In Italy it can be very difficult to access an abortion, despite it being legal since 1978. A majority of doctors refuse to perform abortions in a country still under the influence of the Catholic Church. Since Giorgio Melone came to power, the anti-abortion lobby has grown stronger.