United Kingdom: Political Instability
The whole world is paying tribute to the late Pope Francis, Argentinean Jesuit, a humble an empathetic defender of the poorest and most vulnerable. With more than 1.4 billion faithful, the Catholic church remains the world's second largest religious community after Sunni Islam. But its centre of gravity is shifting from the North to the South, and this will influence the choice of the next Pope.