Forgotten Heritage of Arab Medicine
Could the knowledge of Arab scholars from the Middle Ages such as Al-Kindi, Al-Razi or Avicenna open up new perspectives for science in our times? From Fez to Rabat and Istanbul to Strasbourg, a team of scientists sets off on the trail of forgotten manuscripts of medieval Arabic medicine.