The Year of the Bear
From Romania to the far reaches of the Arctic, animal filmmaker Pierre Mann followed five species of bear with his camera for a year: European brown bears, grizzly bears, polar bears in their hunting grounds threatened by climate change, the American black bears, and the extremely rare Kermode bears, also known as "spirit bears".