City. Climate. Sustainability
Austria is focusing on sustainable urban development - especially in Vienna. A so-called "15-minute city" is being built in the Austrian capital where everything citizens need should be easily accessible on foot or by bike. There are also sustainable concepts in Germany, such as the "Urban Mining Index", which measures how second-hand raw materials can be reused.