Europeans in Space
Sophie, Pablo, Rosemary, Raphaël, and Marco are the ESA astronauts appointed through a lengthy selection process, whose exciting time at the European Astronaut Centre in Cologne began in April 2023. Initially, they will undergo training for stays on the ISS, but later they will also be prepared for a medium-term lunar mission and potentially even beyond that, meaning a mission to Mars!