European Media Freedom ActHow an EU law to protect journalists turned them into targets
Freedom of the press is a revered concept in Europe’s democracies. In 2022, the European Commission proposed a new law to protect media independence. This was hailed as good news – until it was used to allow surveillance of European journalists. How did this happen?