Are we in a new era of mass surveillance?
For decades, US universities have outpaced their European counterparts in cutting-edge research. Institutions like Harvard, Yale, and Stanford draw from the world’s brightest minds, consistently producing Nobel laureates. Part of the reason is that American research benefits not only from generous funding but also from stronger career opportunities. But with President Donald Trump’s assault on higher education, many US-based talents are being driven away—a shift that could play to the EU’s advantage.