Why isn’t Europe making enough babies?
The birth rate across the EU is in decline, even in countries with generous parental leave and support for families. People are having kids later, and having smaller families when they do. Some people don’t want to have kids or aren’t able to for economic or personal reasons – like not finding the right partner – or because of problems with fertility. It’s a demographic crisis that will have stark repercussions for economies across Europe.