How heatwaves expose inequality
Heatwaves like the one that scorched across Europe in late June and early July are going to become longer, more frequent and more intense. And not everyone experiences them in the same way. Poorer people are more at risk of health issues related to heat and less likely to have access to green spaces. Europe needs to adapt to climate change – and that means helping the most vulnerable as our planet heats up.