Artists of Prehistory - The Chauvet Cave
The Chauvet-Pont-d’Arc Cave in southeastern France is a jewel of prehistoric art. When it was discovered in December 1994, it amazed the world with its vivid cave paintings, believed to be over 30,000 years old, amongst the oldest in Europe. Using spectacular 3D reconstructions, this documentary film provides fascinating insights into the cave, which can only be entered once a year by a team of researchers.