Orcas Alert!
In 2020 a strange phenomenon was reported in the waters around Gibraltar. Killer whales began ramming into sailing vessels and tearing off their rudders. These interactions, which terrify sailors, have only increased since. Why are Orcas, highly intelligent animals, behaving in this way?