Poland- Ukraine Relations
When Moscow violated Kiev's sovereignty in 2022, Ukraine and Poland appeared to be rock solid: 1 million Ukrainians were welcomed in Poland, which became a strategic hub for NATO military aid. But now things are not going so well between Kiev and Warsaw with the bone of contention being grain exports.