Morocco: Geopolitics of an Earthquake3 min
The earthquake that hit Morocco, has aroused strong emotions, particularly in France, which is home to the largest Moroccan diaspora. Yet France was not among the first countries asked by Morocco to provide aid: Rabat chose Spain, the United Kingdom, Qatar and the United Arab Emirates. How can this choice be explained?