Chaudun: Ecological Catastrophe
In 1895, the inhabitants of Chaudun in the Hautes-Alpes can no longer survive in a depleted environment and sell their village to the state. Narrated by Marina Hands, this documentary sheds light on the political and social stakes of an ecological catastrophe with very contemporary repercussions.