Klash! Art in ActionNiki de Saint Phalle's Shooting
On February 12, 1961, the young artist Niki de Saint Phalle shoots at her paintings, which she’s filled with paints that explode upon impact. Armed with a .22 caliber rifle, the artist incorporates trauma in her work. She bursts onto the art scene with her unique brand of liberated, female art.