Ancient Civilisations and Climate (3/3)
Recent studies have revealed the extent to which changes in climate affected epidemics in Ancient Rome. But could a succession of plagues and pestilence have caused the fall of the Roman Empire? A three-part documentary on the influence of changes in climate on the ancient world.