The Weaponisation of Wheat13 min
"Hard power" means economic, military, and demographic power; "soft power" means symbolic, cultural, and informational power. And now there is also "food power": the weaponised production of food. Wheat, one of the most consumed grains and traded on the stock exchange, has become a geopolitical issue.