The Man Who Wanted to Be Dracula6 min
Film director Jean Boullet was obsessed with Dracula. The vampire gained ground in popular culture in the Paris underground scene of the 50s, and Boullet was determined to create a film that captured the true creepy essence of Dracula. He decided to use shadow puppets, but the work would never see the light of day.