Portugal: The Dirty Truth Behind Green Cars25 min
Lithium is crucial for use in batteries, and as Europe tried to go green and switch to electric cars, demand for this white gold is skyrocketing. The EU imports most of its lithium, but its demand keeps increasing. Mining companies are tempted by the possibility of finding and exploiting reserves right here in Europe. But that would mean sacificing small rural communities, for 'the greater good'.