Operatic Hip Hop: Dance Decolonised6 min
In 2019, Les Indes galantes was performed at the Opera de la Bastille in Paris, hip hop style. This baroque opera, composed by Jean-Philippe Rameau, is an ode to colonial exoticism, and its reworking is the brainchild of Bintou Dembélé, the first black woman to choreograph a ballet at the Paris Opera.