Italy: European Testing Ground13 min
In February 2020 Italy was the first European country to be hit by the coronavirus pandemic. In so many areas Italy seems to act as a seismograph for the rest of Europe being the first to experience to experience the earthquakes of fascism, populism and the migration crisis of recent years.