Egypt: Dance Against Censorship25 min
Belly dancing is huge in Egyptian culture, and as ubiquitous as the pyramids. Some say it dates back to the pharaohs. It reached its peak in the 1940s, when Cairo was a place of free thought, art, and pleasure.