Rome, Open City
An Italian resistance leader, Giorgio Manfredi, hides from Nazis with a widow, a priest, and his friend's help. Though Rome is an open city, daily life is tough under occupation. Pina, a pregnant widow, plans to marry Francesco, aided by the fearless priest Don Pietro. Tension rises as Giorgio's mission intertwines with their lives, leading to a gripping tale of bravery and sacrifice.